بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا

اخبار > شاخص‌های ارزیابی اساتید و توضیحات مختصری پیرامون آن


datetime تاریخ: 1395/03/27  ساعت: ٠٨:٠٤ positive تعداد بازدید: 3790 شاخص‌های ارزیابی اساتید و توضیحات مختصری پیرامون آناداره ارزشیابی پرینت مطلب


بسمه تعالی

بخشی از شاخص‌هاي ارزيابي اساتيد و توضیحات مختصری پیرامون آن


1. تسلط علمی بر موضوع و تبیین مفاهیم درسی

  تدریس عبارت است از سلسله فعالیت‌های منظم و هدف‌دار از پیش طراحی شده که باعث یادگیری می‌شود لذا لازم است تدریس با مطالعه و آمادگی کامل علمی همراه با  

تبیین هر یک از مفاهیم درسی، انجام پذیرد.

2. تبیین نظرات علمی مرتبط با موضوع درس

   اکتفا نکردن به متن کتاب و تبیین نظرات علمی مرتبط با موضوع درس، جهت توسعه علمی طلاب و آشنایی آن‌ها با نظرات مختلف.

3. داشتن بیان شیوا و انتقال مطالب درسی

   در تبیین و انتقال مطالب درس، استخدام کلمات و جمله‌ها، رسا بودن و گویایی آن‌ رعایت ، و از حواشی دور کننده ذهن طلاب پرهیز نموده و با بکار بردن مثال‌های لازم

، مطالب تبیین شود و از تکیه کلام‌های آزار دهنده و جملات تکراری و اضافی پرهیز گردد.

4. نظم و پیوستگی منطقی در ارائه‌ی مطالب

   تبیین موضوع کلی درس تبیین مفاهیم نامشخص طرح مباحث مرتبط با هم به ترتیب منطقی جمع‌بندی، هر چند ممکن است در متن کتاب موارد فوق رعایت نشده باشد.

5. توان پاسخگویی صحیح و منطقی به سؤالات

با مطالعه و آمادگی کامل تدریس انجام پذیرد تا امکان پاسخگویی علمی به سئوالات طلاب فراهم شود و عملا متناسب با وقت کلاس، مجال طرح سئوال و پاسخ طلاب فراهم

گردد و در پاسخگویی صحیح به سئوالات طلاب لازم است نوع سئوال طلبه را تشخیص داد که از کدام نوع است: 1. سئوال برای فهمیدن (پاسخ اگر در متن درس

نمی‌باشد پاسخ داده شود) 2. سئوال برای اظهار فضل (طلبه تشویق شود) 3. سئوال برای آزمودن استاد (چنانچه استاد آمادگی ندارد پاسخ را به جلسه بعد موکول کند) 4.

سئوال خارج از موضوع درس (پس از وقت کلاس پاسخ داده شود.)

6. معرفی و استفاده از منابع متعدد و متناسب با درس و سطح علمی طلاب

  لازم است استاد در اول سال تحصیلی چند منبع مرتبط با درس را به طلاب معرفی نماید، همچنین حسب موضوع و مطالب درسی در طول سال نیز طلاب را به منابع لازم ارجاع

نماید و در تعامل خود با طلاب رصد نماید که طلاب به منابع مراجعه نمایند.

7.  داشتن طرح درس و برنامه‌ریزی تدریس

   1/7ـ برنامه‌ریزی تدریسی:

الف: برنامه‌ریزی جهت تقسیم درس در زمان و مهلت تعیین شده، ب: تعیین نوع تکالیف درسی و پژوهشی برای طلاب. ج: تعیین خط و مشی استاد برای بازخوردگیری و ارزیابی علمی طلاب. د: نظارت و کنترل بر حضور و غیاب طلاب. هـ: اختصاص ساعات معین، به طلاب در خارج از وقت کلاس. و: نحوه ارزیابی روند تحصیلی و تربیتی طلاب در شورای آموزش و اساتید. ز: نحوه تشویق طلاب موفق و تقویت طلاب متوسط و ضعیف. ح: تعیین منابع مطالعاتی برای خود و طلاب. ط: اختصاص وقت لازم در کلاس به پرسش و پاسخ طلاب. ی: تعیین کم و کیف طرح سئوالات امتحان هفتگی، میان ترم و... ک: نحوه استفاده مطلوب از وقت کلاس. ل: نحوه ‌فعال‌سازی طلاب برای پژوهش و فعالیت تحقیق جمعی. م: تعیین ابزار و امکانات کمک آموزشی لازم ن: تعیین وقت و برنامه‌ریزی جهت حضور در برنامه‌های آموزشی، تربیتی، پژوهشی و شرکت در شورای اساتید و...

2/7ـ داشتن طرح درس:

الف: تنظیم طرح درس متناسب با متن، و مهلت تعیین شده در برنامه آمورشی در طول نیم‌سال تحصیلی. ب: مطالعه برای تدریس در دو مرحله انجام پذیرد: 1. جهت آمادگی علمی و اشراف بر درس 2. جهت تدوین طرح درس روزانه. (شروع مناسب و ایجاد ارتباط، مقدمه، تبیین محتوا، موضوع و مفاهیم درس روز، تبیین ضرورت بحث، تعیین نحوه انتقال مطالب به نحو مطلوب، محسوس کردن و ملموس کردن مطالب، تقسیم، دسته‌بندی و ترتیب‌بندی منطقی مطالب درس روز، تهیه سئوالات مرتبط و نکات علمی خاص درس، تعیین مهلت تعیین شده برای خارج متن، پرسش و پاسخ طلاب، تعیین امکانات کمک آموزشی، تعیین سطح علمی درس و سطح یاد دادن (حفظی، فهمی و درک کردنی، کاربردی وتعیین تمرینات درسی)

8. توانایی در تشریح اهداف درس

   تبیین اهداف درس به صورت کلان در اول سال و بصورت خاص در شروع هر یک از فصول و عناوین درسی در طول سال تحصیلی، به منظور تقویت انگیزه و تحریک روحیه علم‌آموزی طلاب، با تبیین فوائد و کاربردهای آن علم و موضوع درس.

9. اجرای برنامه‌های آموزشی و رسیدن به محدوده درسی تعیین شده

   اشراف استاد به برنامه‌ و تقویم آموزشی تعیین شده و اجرای آن (برنامه‌های آموزشی، مقررات ارزیابی علمی طلاب، طرح سئوال و تصحیح اوراق برابر ضوابط، ارائه تکالیف علمی، برقراری درس در روزهای درسی، رعایت تعطیلات رسمی، تدریس در ساعات تعیین شده روز، رعایت محدوده تعیین شده و...)

10. کیفیت طرح سئوالات  و تصحیح اوراق امتحانی

  کیفیت طرح سئوالات و تصحیح اوراق باید براساس ضوابط و مقررات انجام پذیرد و با رعایت ضوابط مربوطه، به مسائل ذیل نیز توجه شود:
الف: سئوالات نمایانگر توانایی و اشراف کامل طلاب به همه بخش‌ها و مطالب آموخته شده باشد. ب: سئوال حافظه‌محور نباشد بلکه کاربردی طراحی شود. ج: سئوالات در بردارنده بخش‌های خاص و مشکل درسی و بخش‌های متوسط درس باشد به نحوی که طلاب ممتاز از عهده سئوالات فنی و خاص برآیند و طلاب متوسط توان پاسخگویی به بخش‌های متوسط را داشته باشند، زیرا چنانچه سئوالات بسیار مشکل باشد، کل کلاس از پاسخ آن درمانده‌اند و چنانچه آسان باشد نمایانگر یادگیری طلاب نخواهد بود. در بخش حفظ، که لازم است طلبه مطالب درسی را در حفظ داشته باشد. کلیات درس ارزیابی شود و در تصحیح اوراق باید دقیقا پاسخ با محتوای علمی تطبیق شود، بدون ارفاق و...

11.  برخورداری از قدرت خلاقیت و نوآوری و استفاده از روش‌های متنوع و بدیع در تدریس

   ارائه درس به نحوی که در کوتاه‌ترین وقت بالاترین آموزش ارائه گردد. (طرح سئوال از طلاب «طرح سئوال چالشی جهت ایجاد روحیه کنجکاوی و زایش اندیشه در طلاب»، ارائه کنفرانس توسط طلاب، ارائه مطالب درسی بصورت نمودار، ارائه درس توسط طلبه و....)

12. توانایی استفاده از وسائل کمک آموزشی و فناوری های نوین در ارائه مطالب آموزشی

   استفاده از وسایل و امکانات کمک آموزشی نرم افزار و سخت افزار در راستای الف: سرعت و سهولت در آموزش و فراگیری طلاب ب: ارتقاء کیفیت یادگیری ج: جذابیت تدریس و تقویت تمرکز و انگیزه طلاب.
نرم افزاری: از قبیل نمودارسازی، پاورپوینت و...
سخت افزاری: تابلو، اسلاید، ماکت، و...

13. توانایی مدیریت و اداره مطلوب کلاس و مدیریت گروهی طلاب در فرآیند تدریس

   استاد در مدیریت کلاس و تدریس لازم است توجه داشته باشد که با یک فرد و یک استعداد مواجه نیست و کلاس تشکیل شده از افراد مختلف با توانایی و استعدادهای مختلف و متنوع، و در کلاس فقط مباحث علمی و سطوح مختلف استعداد مطرح نیست، بلکه مسائل احساسات و نیازهای روحی، جسمی، و وضعیت اخلاقی، انضباطی، اعتقادی و فکری، در ابعاد مختلف وجود دارد و استاد باید با روانشناسی آموزشی و تربیتی آشنایی لازم را داشته باشد تا از عهده مدیریت گروهی مطلوب از نظر علمی و رفتاری برآید و به نحوی کلاس اداره شود که ضمن رعایت حال یکایک طلاب، انسجام و سازمان کلاس نیز حفظ شود.

14. «ترغیب طلاب به شرکت فعال در فعالیت‌های کلاسی» «ایجاد انگیزه و علاقه درسی در طلاب» «با نشاط‌‌ سازی فرآیند تدریس»

   الف: ترغیب طلاب:
ـ استاد زمینه مشارکت طلاب در درس را فراهم نماید، به نحوی که استاد متکلم وحده نباشد و از آن جا که استماع درس از نظر علمی، انرژی مصرف نموده، پس از حدود 20 دقیقه جسم خسته می‌شود و شاگردان تمرکز لازم را نخواهند داشت، لذا با طرح سئوال، ایجاد تنوع در مطالب، برجسته‌سازی مطالب، استفاده از مثال، طرح مطالب به صورت پرسش و...، طلاب را در کلاس مشتاق فراگیری درس و پژوهشگر تربیت نمود.

   ب: ایجاد انگیزه:
ـ نظام انگیزشی انسان عبارت است از شناخت نیاز عواطف، و انگیزه، موتور محرک و علت رفتار و عمل انسان است. در عصر جدید امکاناتی فراهم شده که امکان تحصیل فرد بدون حضور استاد فراهم شده است، لکن از نظر دانشمندان نیاز به استاد مرتفع نشده، زیرا مهمتر از فراهم شدن امکانات آموزشی برای تحصیل، انگیزه‌دهی به دانش‌پژوه است و امروزه دانشمندان معتقدند انگیزه‌دهی به دانش‌پژوه مهمترین وظیفه استاد است، لذا اساتید طلاب را با ترسیم آینده‌ای موفق، امیدوار، مصمم، جدی، مسئول و با احساس تکلیف، تربیت نمایند و لازمه آن تشریح اهداف درس و برگزاری یک کلاس موفق است از طریق معرفی: اهداف و نتایج درس، علت نیاز طلاب به فراگیری، ایجاد شوق و علاقه در طلاب نسبت به آن علم.

   ج: با نشاط سازی:
تمرکز مغز و فکر به یک فعالیت ویژه و خاص، لازمه یادگیری است لذا ایجاد توجه، تداوم توجه و شدت توجه، از مهارت‌های مورد نیاز اساتید است و در این امر ایجاد نشاط در کلاس بسیار تأثیرگذار است. استاد به نحوی کلاس را اداره کند که نشاط لازم در تدریس ایجاد شود لذا لازم است خود استاد با آمادگی و نشاط لازم حاضر شود و از بیان هر جمله ملال‌انگیز و ناراحت کننده پرهیز نماید. استاد آراسته باشد، مشکلات خارج از کلاس را در درس اظهار نکند، و در ضمن تدریس با بیان جملاتی، در طلاب ایجاد نشاط نماید و با طرح سئوال و یا توجه دادن طلاب به موضوع خاص درس و با دادن تکلیف «استخراج سئوالات مربوط به درس» به طلاب، کلاس را از یک نواختی خارج نماید.

15. تعیین تکالیف متناسب با نیاز و درک طلاب و زمینه‌سازی و فعال‌سازی طلاب برای یادگیری مستقل و شکوفاسازی استعدادها

   استاد فعالیت‌ها و اقداماتی که لازم است طلاب نسبت به درس انجام دهند جهت یادگیری بهتر تعیین و به آن‌ها اعلام نماید. و به نحوی از طلاب سئوال نماید و تکالیف خارج از کلاس برای آن‌ها تعریف نماید که موجب اندیشه‌زایی شود و طلاب را پرسش‌گر و محقق تربیت نماید. و خلاقیت آنها را پرورش دهد.


16.  ایجاد فضای صمیمی در کلاس و رشد شخصیت و اعتماد به نفس طلاب 
   برقراری ارتباط صمیمی عامل رشد علمی و شخصیتی طلاب است و بهترین شیوه برای برقراری ارتباط صمیمی، اکرام طلاب است. البته باید ایجاد صمیمیت متعادل باشد و جایگاه استادی حفظ شود. و لازم است تفاوت فرهنگ‌ها، منش‌ها و شخصیت‌های مختلف لحاظ شود. در امر صمیمیت باید دقت شود که تشریفاتی نباشد و عنصر صمیمیت و بی‌تکلفی وجود داشته باشد. و باید توجه نمود رسیدگی به وضعیت درسی و تربیتی طلبه، تکریم طلبه نیز می‌باشد. و اثربخشی تدریس منوط به محبوبیت استاد است و جهت رسیدن به محبوبیت باید استاد مورد قبول قرار گیرد و چنانچه استاد مورد قبول شاگردان قرار نگیرد فراگیری درس یا انجام نمی‌شود و یا سخت انجام می‌پذیرد.

17. توجه به حضور و غیاب طلاب

   انجام حضور و غیاب طلاب هر چند از وظایف اداری کادر مدرسه می‌باشد لکن یک استاد موفق باید به حضور و غیبت طلاب اشراف داشته باشد و به نحوی این امر انجام پذیرد و رابطه استاد و شاگردی مطلوب باشد که به جهت این ارتباط، طلبه نظم و حضور به موقع در کلاس درس را رعایت نماید. و لازمه آن این است که در صورت تاخیر یا غیبت شاگرد، استاد در زمان مناسب، جویای علت آن شود و از احوالات طلاب با خبر باشد.

18. ارزیابی مستمر از یادگیری طلاب

   لازم است استاد پیوسته نتیجه تلاش خود را بازخوردگیری نماید و اینکه چگونه از فرآیند ذهن طلاب در رابطه با آنچه فرا گرفته‌اند مطلع شود، روش خود را مشخص نماید و این امر از طریق سئوال، ارزیابی و آزمون مستمر از طلاب و تعیین تکالیف تحقیقی و پژوهشی، تحقق می‌یابد و لازم است بازخوردگیری، جامع باشد. الف: توسط خود استاد انجام پذیرد زیرا اوست که به توانایی‌های طلاب خود آگاه است و باید تصمیم لازم را جهت رفع ضعف‌ها بگیرد. ب: ارزیابی مستمر باشد هر روز متناسب با وقت کلاس از یک یا دو نفر سئوال نماید و هفتگی و ماهیانه با تعیین تکلیف و پژوهش فردی و گروهی متناسب با درس، طلاب را ارزیابی کند. ج: ارزیابی حافظه محور نباشد بلکه کاربردی باشد. د: در ارزیابی طلاب لازم است خود اساتید طلاب را مورد تشویق معنوی قرار داده و با هماهنگی مدیریت مدرسه نیز آنان را تشویق نماید.

19. وقت‌شناسی، رعایت نظم، حضور منظم در کلاس درس و استفاده مطلوب از وقت کلا

  الف: وقت‌شناسی و...
ـ حضور به موقع و مرتب در کلاس درس، در واقع تکریم درس، طلبه و شخص استاد می‌باشد و در ایجاد انگیزه و شوق در طلاب بسیار مؤثر است و باید توجه داشت جزئیات رفتاری و ظاهری استاد، در تمرکز، آموزش و تربیت طلاب تاثیرگذار است.
   ب: استفاده مطلوب از وقت کلاس:
ـ لازم است از مسائل حاشیه‌ای در کلاس درس پرهیز نمود و چنانچه مسائل و مطالبی خارج از درس لازم است با طلاب مطرح شود، با اختصاص وقت خارج از کلاس، به آن امور پرداخت و ضمن حضور اول وقت در کلاس و رعایت پایان وقت در مدت زمان تدریس، با تقسیم‌بندی وقت به مقدمه، خارج متن، متن، ارزیابی موردی طلاب، پاسخ گویی به سئوالات، از زمان استفاده بهینه نمود.

20. مشارکت در برنامه‌ریزی و فعالیت‌های آموزشی، شرکت فعال در جلسات شورای اساتید و قبول مسئولیت در گروه علمی

   لازم است اساتید در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های فوق برنامه آموزشی حضور داشته و در گروه‌های علمی و تخصصی دروس، عضو و فعال باشند.
معاون آموزش جلسات شورای اساتید را مرتب برگزار نماید و اساتید با حضور خود در جلسات شورا، روند آموزشی و تربیتی طلاب را ارزیابی و با مشارکت فکری و ارائه نظرات و طرح‌های صحیح و مطلوب، برنامه‌ریزی لازم جهت ارتقاء سطح اخلاقی و علمی طلاب انجام پذیرد.

21. رعایت قوانین آموزشی و ارتباط مطلوب با همکاران

   معاونت آموزش قوانین و مقررات آموزشی را در اول سال تحصیلی به اطلاع اساتید رسانده و لازم است کلیه فعالیت‌های اساتید مطابق ضوابط و قوانین مصوب باشد و چنانچه اساتید نسبت به قوانین، نظر و نقدی دارند مطالب را با طلاب مطرح ننمایند زیرا موجب یأس و دلسردی طلاب می‌شود، بلکه در جلسات شورای اساتید نظرات کارشناسی خود را جهت اعلام به مسئولان ذی‌ربط بیان نمایند.

22. رعایت آراستگی و حفظ جایگاه تدریس

   حفظ جایگاه تدریس و استاد در حوزه‌های علمیه با توجه به آنکه اساتید الگوی عملی طلاب می‌باشند، بستگی به نوع رفتار، گفتار و آراستگی متعادل ظاهری و معنوی شخص استاد دارد و از آنجا که تربیت معنوی طلاب از وظایف کلیه اساتید، اعم از اساتید اخلاق و اساتید دروس می‌باشد، ضروری است اساتید اهتمام بیشتری به این امر داشته باشند.

23. رعایت شئون روحانیت و موازین اسلامی و ارزش‌های اخلاقی

   از آنجا که استاد حوزه، الگوی عملی طلاب می‌باشد، اهتمام اساتید به امور اخلاقی، زمینه‌ساز رشد علمی و تربیتی طلاب است. و لازم است اساتید به موارد ذیل اهتمام ورزند و طلاب را نیز متوجه آن نمایند:
ـ در معارف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام، علم نافع‌ترین کنز به حساب می‌آید.
ـ در اسلام، اول معلم خداوند متعال است (ویعلمکم الله بقره /282) و بعد از مقام ربوبی، انبیاء(علیهم السلام) که در رأس آنان، خاتم الانبیاء(صلی الله علیه وآله) است و سپس اهل‌بیت بزرگوار آن حضرت(علیهم السلام) می‌باشند.
ـ ورود به حوزه‌های علمیه، سربازی حضرت ولی‌عصر‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف محسوب می‌شود.
ـ رسیدن به مقام استادی در حوزه‌های علمیه همواره مرهون توانایی و شایستگی در علم و تقوا بوده و می‌باشد و به صورت طبیعی عالم‌ترین و متقی‌ترین افراد به تعلیم و تربیت طلاب پرداخته‌اند.
ـ اساتید، تدریس را از وظایف خود دانسته و هرگز انتظار تأمین زندگی از طریق تدریس را منظور نداشته‌اند.
ـ اساتید، اساسی‌ترین رکن تربیت، آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه می‌باشند و همواره الگوی علمی و عملی طلاب بوده‌اند.
ـ پیوسته این اساتید و عالمان حوزه‌های علمیه بوده و هستند که دغدغه حفظ ارزش‌ها و پاسداری از اصالت‌های ارزشمند حوزه را داشته و دارند.
ـ اساتید حوزه‌های علمیه همواره تمام توان و وقت خود را صرف ارتقاء حوزه‌های علمیه و رشد علمی و تربیتی طلاب نموده‌اند.
ـ تقوا و پرهیزکاری اساتید در حوزه‌های علمیه پیوسته مهم‌ترین عامل در رسیدگی به امور اخلاقی و درسی طلاب بوده و می‌باشد.

24. همراه‌ سازی علم و اخلاق در فرآیند تدریس

   همراه‌سازی آموزش با تربیت یکی از وظایف مهم و حساس اساتید است و لازم است فضای تدریس اخلاقی باشد که عمده‌ترین آن عمل و رفتار استاد در اداره کلاس است. هر چند ذکر حدیث اخلاقی بصورت رسمی در اول هر درس تاثیرگذار است لکن بهتر آن است که در انتخاب حدیث، اقتضایی عمل کرد و استاد از قبل متناسب با موضوع درس، حدیث را انتخاب نموده و در زمان مناسب اقدام به طرح آن نماید. و در واقع به نحوی تدبیر شود که جلسه درس مقدمه خواندن آن حدیث محسوب شود. حفظ فضای اخلاقی کلاس درس، مبتنی بر نوع رفتار و گفتار استاد و برخورد او با طلاب می‌باشد. و لازم است از طرح مباحثی که اختلاف برانگیز است، پرهیز شود. خصوصاً لطیفه‌های قومی یا محرک.

25. ایجاد گرایش ‌به‌ فعالیت‌های اخلاقی و تقویت انگیزه‌های معنوی طلاب و میزان تأثیرگذاری تربیتی و اخلاقی بر طلاب

   با مشارکت معاون تهذیب مدرسه، میزان تأثیرگذاری اخلاقی و معنوی استاد بر طلاب ارزیابی می‌شود.

26. اهتمام به امور اعتقادی طلاب

   استاد ارتباط خود را با طلاب خصوصاً در خارج از کلاس به نحوی برنامه‌ریزی نماید که از خلق و خوی، سطح فکری و اعتقادی آنها آگاه باشد و در ارتباطات خود با آنها بخصوص خارج از کلاس، در راستای تقویت امور اعتقادی آنها، راهنمایی و مشاوره لازم را اعمال نماید.

27. مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی

   اساتید با هماهنگی معاون آموزش مدرسه، در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی که معاون تهذیب مدرسه برای طلاب برنامه‌ریزی نموده‌ حضور فعال داشته باشند.

28. مشارکت در برنامه‌ریزی و فعالیت‌های پژوهشی و تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در طلاب

   اساتید با هماهنگی معاون آموزش مدرسه مطابق سیاست‌ها و برنامه‌های پژوهشی که معاونت پژوهش مدارس، برنامه‌ریزی نموده‌، حضور فعال داشته و مطابق سیاست‌ها و اهداف آموزش پژوهش محور، توانایی و روحیه پژوهشی و تحقیقی طلاب را تقویت نمایند.

29. اجرای فعالیت‌های پژوهشی و هدایت و راهنمایی و مشاوره‌ی پژوهش‌های تحصیلی طلاب (تحقیقات فردی، گروهی و پایان‌نامه‌ها)

   اساتید در ساعات موظفی حضور در مدرسه (غیر از تدریس) نسبت به هدایت، راهنمایی و مشاوره طلاب در امر پژوهش‌های فردی، گروهی و پایان‌نامه‌های درسی فعال باشند. و نظارت و کنترل و راهنمایی خود را نسبت به تکالیف تحقیقی و پژوهشی فردی و گروهی که برای طلاب تعیین نموده‌اند اعمال نمایند.

30. رعایت آیین نامه داخلی و اداری مدرسه

   توسط معاون اجرایی، ضوابط و آیین نامه‌های داخلی مدرسه به استحضار اساتید رسانده شود و اساتید در امور مربوطه، برابر آن عمل نمایند و چنانچه نقدی بر آن دارند در جلسات شورای اساتید و شورای مدرسه نظرات اصلاحی خود را اعلام نمایند.

   * شاخص‌های فوق‌الذکر در اوّل هر سال تحصیلی در اختیار اساتید محترم قرار داده شود و در پایان هر نیم سال تحصیلی، معاون آموزش مدرسه اقدام به ارزیابی اساتید ‌نماید.

* توضیحات ذیل هر یک از شاخص‌ها، از کارگاه های دانش افزایی بهره برداری شده است وبه عنوان نمونه می باشد.

* اساتید محترم نظرات اصلاحی خود را پیرامون شاخص ها به آدرس ایمیل asatid@ismc.ir   ارسال فرمایند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج